Doposud jste mohli na Copywriting.cz nakupovat nebo prodávat články, podčlánkovou inzerci, vyměňovat články prostřednictvím Guest bloggingu a od minulého týdne také poptávat texty do 3 hodin díky rychlým poptávkám. Dnes jsme naše tržiště obohatili o další vychytávku – obchodování na sociálních sítích! Novou komoditou se pro inzerenty stávají statusy a tweety.

Máte kvalitní základnu fanoušků na Facebooku? Vaše myšlenky čtou na Twitteru desítky či stovky followerů? Nabídněte reklamní prostor k nákupu a vydělávejte na své popularitě.

Jsem social media guru a co dál?

Podělte se o svůj úspěch s ostatními a vydělejte. Jak na to? Na Copywriting.cz samozřejmě jednoduše. Vše nastavíte ve své administraci za pár minut. Nabízím reklamu -> Moje sociální sítě -> Přidat účet na sociální síti -> Vyplnit požadované kolonky -> Odeslat -> A je to hotovo, můžete vydělávat! Rozdíl oproti obchodování s klasickými články zaznamenáte v uvedené ceně. U reklamních sdělení na sociálních sítích je cena jednotná. To znamená, že má inzerent na výběr – dodat vlastní obsah, nebo jej požadovat po prodejci reklamy. Obě strany by měly vždy vynaložit alespoň minimální snahu a poselství naformulovat společnými silami. Nemusíme dlouze rozepisovat, že je zde vloženo všanc dobré jméno obou zúčastněných.

perex123

Reklama na sociálních sítích – to zní zajímavě. Jak ji získám?

Sociální sítě již nejsou jen doménou náctiletých. Všeobecné studie poukazují na čím dál rozmanitější „koláč“ věkových skupin. Z toho důvodu se stávají neodmyslitelnou součástí komunikačního mixu většiny firem. Ne každá však umí, případně má čas spravovat vlastní účet na takové úrovni, aby jeho obsah sledovaly zástupy nadšených obdivovatelů. Proč se ale neohřát na slunci někoho jiného? Nákupem reklamy na Facebooku/Twitteru lze za zajímavou cenu přesně zacílit na konkrétní cílovou skupinu. Stačí si jen správně vybrat.

Příklad: Firma Čmelíček prodává dětské tkalcovské sady. Jeho cílovou skupinou jsou mladé maminky. Koho potřebuje? Facebookovou fanpage s dostatečnou základnou fanoušků. Chytře vynaložené peníze pro něj znamená nákup statusu na stránce Soutěže.cz, které mají aktuálně téměř 1.500 fanoušků - z toho 176 nových jen za poslední 3 dny, 73% tvoří ženy a z celkového počtu pak 55% ženy ve věku 18 – 44 let .

Cena za status/tweet se pohybuje v rozmezí několika set korun v závislosti na jejich popularitě.

Facebook nebo Twitter?

Zvažujete nákup reklamy na sociální síti, ale váháte, kterou cestou se dát? Odpověď je jednoduchá, podívejte se na své zákazníky a tomu přizpůsobte i sdělení. Facebookové statusy mají primárně zábavní funkci – lidé chtějí vidět fotografie, videa. Reakci snadno vzbudíte rozpoutáním diskuze. Na ožehavá témata však pozor, diskuze se může snadno zvrtnout ve váš neprospěch, nebude-li na místě nikdo, kdo by rozvášněný dav korigoval. Naproti tomu followeři na Twitteru jsou racionálněji založení. Chtějí zpravidla dvě věci – dozvědět se nové myšlenky a aktuální dění z oboru , který je zajímá, a nebo čeřit vodu. Ty první budete milovat, druhá skupina vás bude burcovat ke kvalitnějším příspěvků.

Jak vypadá dobrý post, aneb jak vyzrát nad Facebook?

Sdělení na Facebooku neboli „posty“ by měly obsahovat výraznou výzvu k akci. Pokládejte otázky, podněcujte diskuzi (≠ hádejte se s každým, kdo s vaším postojem nesouhlasí). Pro tvorbu kvalitních postů je dobré znát alespoň základy o pojmu Edge rank. Příspěvky se nezobrazují všem stejně. Ve zkratce lze říct, že hlavní strana Facebooku je jedinečným originálem. Vývojáři pomocí záhadných a tajuplných metrik vyhodnotí, jaký obsah bude nejvíce zajímat toho či onoho fanouška. Na základě aktivit vygeneruje obsah na hlavní stranu do nejnovějších příspěvků, tzv. news feed. Status se nikdy nezobrazí všem fanouškům stránky, ale pouze určitému poměru z nich. Abyste zvýšili své šance zasáhnout co největší podíl lidí, máte dvě varianty. Buď propagovat příspěvek placenými službami, anebo si pohrát s jeho obsahem. Přidáním fotografie či videa vám může stejně tak dobře posloužit, jako komentáře pod příspěvkem spolu s „likes“, které rovněž vyzdvihují vaše sdělení do horních pozic. Pěkný článek o principech Facebooku publikoval Kamil Faist. Ti z vás, kteří již do tajů modrého giganta pronikli, se mohou inspirovat na blog Davida Lörincze. David jde skutečně do hloubky věci a na reálných příkladech vysvětluje nejnovější Facebookové vychytávky či slabiny.

Aby nám pěkně cvrlikalo

Tweetování je trošku z jiného soudku. Na rozdíl od Facebookových postů se jedná o velmi krátké zprávy o délce maximálně 140 znaků včetně mezer. Zpravidla nejsou obohacovány o multimediální obsah (fotky, video). Naproti tomu využívají řadu znaků, které byste měli znát. @ = via - odkazuje na jiný příspěvek, účet, myšlenku # = hashtag – používá se jako klíčové slovo daného příspěvku Pro usnadnění volby je služba reklamy na sociálních sítích doplněna o filtr. Nejdůležitějšími kritérii jsou položky:

  • počet fanoušků/sledujících
  • kategorie

U jednotlivých nabídek využijte možnosti zobrazit „detail“. Zjistíte podrobnosti týkající se spolehlivosti a dosavadního hodnocení prodávajícího. Těšíme se na každou nově přidanou stránku! A co vy?

Máte nějaký dotaz?

Napište nám na info@copywriting.cz

Najdete nás také na

Facebook Twitter