MENU

Nápověda

Účelem projektu Copywriting.cz je spojovat zájemce o jakékoliv texty (články do magazínů, obchodní texty, newsletter, popisky...) s copywritery.
Copywriter se zabývá vytvářením textů. Šířeji jej definuje například česká Wikipedie. Každý copywriter se specializuje na jiná témata. Systém Copywriting.cz umožňuje vybírat si copywritera přímo podle zaměření na téma (bydlení, cestování, finance, atp.) nebo na typ textu (PR články, obchodní texty, překlady, právní služby atp.). Sám copywriter si může na Copywriting.cz vydělávat vytvářením textů, a to několika způsoby:

  • Prodává již hotové texty.
  • Odpovídá na veřejnou poptávku po textech.
  • Přijímá nabídky od konkrétních inzerentů.
Jednotlivé metody konkrétně popisujeme v dalších částech nápovědy (viz levý sloupec).
Inzerent je zájemce o text. Inzerent může text získat celkem pěti způsoby:

  • Koupí hotový text
  • Poptá konkrétní text veřejně
  • Osloví konkrétního copywritera s nabídkou
Jednotlivé metody konkrétně popisujeme v dalších částech nápovědy (viz levý sloupec).
Prakticky okamžitě. Nejprve se zaregistrujte, vyplňte fakturační údaje a údaje o vás (copywriterovi). Nyní počkáte, až bude profil copywritera schválen administrátorem. Po schválení již můžete využívat všechny možnosti výdělku, které Copywriting.cz nabízí.
Ano, můžete. Služba počítá i s nepodnikateli a v případě výplaty vám bude zaslána dle vašeho výběru, buď dohoda o provedení práce nebo smlouva o dílo.
Registrace je pro všechny uživatele zdarma. Zároveň využívání veškerých služeb systému je také zdarma. Neplatíte žádné měsíční poplatky. Pro nákup článku nebo zadávání závazných objednávek musíte mít dostatek kreditu na přednabitém účtu. Veškeré nákupy se poté odečítají právě z vašeho kreditu. Zadání poptávky je zdarma, kredit je potřeba až při přidělení poptávky copywriterovi.
V případě, že se inzerent dohodne s copywriterem na zakázce, obdržíme 30% provizi. U prodávaných článků navyšujeme cenu prodávaného textu o 30 % = provizi máme cca 23 %. Copywriter dostane celou částku, za kterou chce článek prodat a inzerent zaplatí o 30 % větší částku. Získané prostředky se poté snažíme znovu investovat do vývoje a údržby systému.
V uvedeném období může (ale nemusí) být omezena funkčnost uživatelské podpory. Konkrétně mohou být omezeny tyto věci:
  • vyplácení kreditu ze systému
  • odpovídání na dotazy, které nám zašlete na podporu
  • schvalování textů, které inzerenti neschválili do 2 dnů
  • schvalování hotových článků k prodeji
Nic se neztratí, vše bude dodatečně vyřízeno po skončení tohoto období.
Pro nákup nebo poptávku článku potřebujete mít na svém účtu přednabito dostatek financí. Účet lze nabít 3 způsoby:
  • Bankovním převodem
  • Platbou přes Paypal
  • Platební kartou

Údaje pro odeslání platby naleznete ve svém účtu. Každý uživatel má unikátní variabilní symbol, podle kterého rozeznáváme příchozí platby.
Minimální částka pro vklad je 1000 Kč bez DPH.
Cenu, na kterou vás zakázka vyjde, naleznete ve stejném řádku copywritera, kterého chcete vybrat. Jděte na Stav účtu a všimněte si boxu „Navýšení kreditu”. Zde zadejte částku, která tam je uvedena, automaticky se vám přičtou poplatky spojené s platbou a DPH. Vystavená proforma faktura je poté už navýšena o zmiňované poplatky. Po proplacení se na vašem účtu objeví stejné množství peněz, jaké jste zadali do boxu.
Celý problém spočívá v dani z přidané hodnoty (DPH). Zatímco vy si dobíjíte částku s DPH, tak částka v administraci je už bez DPH. Veškeré nastavování cen na Copywriting.cz také probíhá v částkách bez DPH. Jako plátce DPH se vám vrátí rozdíl cen (tj. DPH). Problém je u neplátců DPH a nepodnikatelů, kde DPH propadá státu.
Poplatek PayPalu - PayPal si účtuje poplatek ve výši 3,4 % + 10 Kč z odeslané částky.
Při volbě dobití PayPalem je nutné počítat s tím, že částka bude o tento poplatek snížena a dále, že bude od ní odečteno DPH.
O výplatu požádáte prostřednictvím menu Stav účtu, zde si povšimněte šedý box „Vyplacení kreditu”. Formulář se přizpůsobuje vašim fakturačním údajům. Pokud podnikáte, pak zadáte částku a my vám pošleme e-mail s instrukcemi, jak tuto fakturu vytvořit. Pokud nemáte živnostenské oprávnění (tj. nepodnikáte), pak po vás budeme požadovat datum narození nebo RČ, abychom mohli vystavit smlouvu o dílo nebo dohodu o provedení práce.
O výplatu můžete požádat, jakmile je na vašem účtu alespoň 1000 Kč.
Vyplácení kreditu provádíme minimálně 1x týdně. Nejčastěji v pondělí, ale nemusí to být pravidlem. Vždy se řídíme aktuálním stavem žádostí a vyplácíme častěji, když jich je více.
V položce Blokováno je vždy částka, která je spojená s konkrétní, právě probíhající zakázkou mezi vámi a copywriterem nebo mezi vámi a inzerentem. Částka zůstane zablokovaná tak dlouho, dokud nedojde k úspěšnému dokončení konkrétní spolupráce, respektive dokončení konkrétního článku (v tom případě dojde copywriterovi), či naopak zamítnutí transakce (v tom případě se vrátí inzerentovi).
Pokud jste při bankovním převodu zapomněli vyplnit variabilní symbol, kontaktujte naši podporu systému. Manuálně platbu dohledáme a připočteme.
Ano, lze. Chápeme, že ne každý má živnostenské oprávnění, proto umožňujeme vyplácení peněz i lidem, kteří jej nemají. Dokonce nabízíme 2 způsoby jak si nechat vyplatit peníze!
  • 1) Na smlouvu o dílo
  • Bere se jako „nahodilý příjem”, můžete si tak vydělat až 30 000 Kč/rok. S výplatou není spojeno žádné papírování, peníze vám po požádání odešleme na váš účet (100 % z částky).

  • 2) Na dohodu o provedení práce
  • Pokud potřebujete doklad o výplatě (například pro úřady), tak je tato možnost pro vás tou správnou. Po žádosti o výplatu vám zašleme dohodu o provedení práce, tu nám pošlete podepsanou (buď její výtisk poštou nebo elektronicky) a my vám vyplatíme už zdaněnou částku (85%).

Pro zadání poptávky nemusíte mít účet přednabitý financemi. Lze ji založit a kredit si dobít až po tom, co budete chtít vybrat některého z přihlášených copywriterů. Novou poptávku zadáte vlevo skrze Moje poptávky > Přidat poptávku, kde vyplníte následující údaje:

  • Název poptávky vystihující její obsah.
  • Podrobnější popis poptávky.
  • Cenu, kterou za text nabízíte (copywriterovi se zobrazí cena snížená o naši provizi).
  • Kategorii, do které lze poptávku zařadit.
  • Ideální délku textu.
  • Jazyk textu.
  • Lhůtu, do kdy bude nabídka aktivní a copywriteři na ni budou moci odpovědět (případně využít možnosti Neomezovat časově).
  • Počet dnů, který bude mít copywriter na vytvoření textu.
Čím lépe poptávku popíšete, tím větší bude šance, že na ni odpoví vhodný copywriter.

Poptávka se hned po zadání zobrazí všem copywriterům, kteří vám tak mohou začít posílat nabídky.
Systém při založení hromadné poptávky funguje následovně:
  • Založíte si hromadnou poptávku
  • Vyberete si z přihlášených copywriterů (můžete vybrat klidně jednoho nebo více copywriterů)
  • Vybraným copywriterům zadáte zakázku (tlačítko Přijmout) a copywriter začne pracovat
  • Copywriter odevzdá text
  • Vy jej schválíte, nebo necháte přepsat (musí být pádný důvod: nelze zakázku zadat x copywriterům a zaplatit jen jednomu)
  • Pokud copywriter nedodá do 2 pracovních dnů revizi, můžete nabídku zrušit (nebo pokud nebudete spokojeni s revizí, tak odeslat text do arbitráže)
Po odeslání poptávky vám začnou chodit nabídky od jednotlivých copywriterů.

Musíte si nejdříve zvolit copywritera, od kterého chcete daný text obdržet. Při zadávání poptávky vyplňujete i datum, do kterého daný text potřebujete. Copywriteři jej musí respektovat a do zvoleného data text dodat. Pokud tuhle podmínku nedodrží, pak se to odrazí v jejich profilu pod položkou Spolehlivost.
Copywriting.cz má implementovanou funkci, která se stará o automatické schválení odevzdaných textů. Bližší pravidla automatického schvalování popisujeme na blogu.
Jakmile se dohodnete s inzerentem na spolupráci, pak se dohodnutá částka za text zablokuje na jeho účtu - nebude s ní moci nijak operovat až do momentu, kdy článek úspěšné odevzdáte, nebo vaši spolupráci z jakéhokoliv důvodu nepřerušíte. Pokud současně nebude mít na účtu dostatek prostředků, pak nebude moci potvrdit spolupráci. V tom případě si musí peníze na účtu dobít.
Jakmile odevzdáte text, inzerent má 2 pracovní dny na rozhodnutí (schválení/zamítnutí), pokud jej neučiní, pak je text automaticky schválen a proplacen.
Nejrychlejší metoda jak získat texty v České republice – zadavatel poptává texty, na jeho poptávku mohou reagovat copywriteři na principu „rychlejší vítězí“. Copywriter, který jako první přijme poptávku a splňuje povinná kritéria (spolehlivost minimálně 80 % a hodnocení 4/5 a výše), má přesně 3 hodiny na odevzdání textu. Po odevzdání může zadavatel požádat o úpravu textů, případně jejich dopracování. Copywriter má na korekturu 24 hodin. Pokud jsou články v pořádku, poptávající je schválí a z jeho zablokovaného kreditu je smluvená částka připsána na účet copywritera.

Pozor!
Pokud copywriter neodevzdá zakázku včas, tedy do 3 hodin od jejího přijmutí, za svou práci nebude finančně honorován a zhorší se mu hodnocení spolehlivosti. Více se o rychlých poptávkách dočtete ve článku: http://blog.seolinhart.cz/sok-rychla-poptavka/
Konkrétního copywritera oslovte v případě, že vás zaujala jeho práce nebo na něj máte pozitivní reference již z minulosti, a víte, že je pro daný úkol vhodným kandidátem. Učiníte tak v sekci Copywriting > Přehled copywriterů, kde najdete seznam všech copywriterů, které můžete cíleně oslovit s nabídkou. Stačí si otevřít profil copywritera, kliknout na tlačítko "Objednat text" a vyplnit formulář.
Konkrétnější informace o jednotlivých copywriterech najdete v jejich profilech.

Pokud jsou kompletně vyplněné, pak v nich zjistíte jakými tématy se zabývají, jaké typy textů píšou nebo jakou si určili cenu za 1 NS. Důležité je pak samozřejmě i Hodnocení (tedy to, jak spolupráci s konkrétním copywriterem ohodnotili ostatní inzerenti) a Spolehlivost (tedy to, jak byl konkrétní copywriter schopný plnit zadané termíny).
Každý copywriter má uvedenou minimální cenu za 1 NS. Můžete mu samozřejmě za napsání nabídnout i více - copywriter tento příplatek ocení, ale není to podmínkou.
Snažte se vyplnit co nejvíce informací. Zvlášť záležet si dejte na popisku, který vás nejvíce odliší od ostatních copywriterů. Níže uvádíme pár tipů, kterými se můžete inspirovat při tvorbě popisku:
  • Info: Pište jen pravdivé věci, nevymýšlejte si zkušenosti
  • Info: Dávejte si pozor na gramatiku a pravopis, např. mezery před tečkami a čárkami jsou důvodem pro zamítnutí profilu
  • Fotka: Nahrajte si fotku, případně aspoň obrázek. Pomůže vám to v odlišení se od ostatních copywriterů
  • Cena: Pokud tápete při cenotvorbě, tak si zkuste napsat nějaký článek a změřte, kolik času vám zabral. Pak si vypočítejte cenu podle hodinovky, na kterou byste se chtěli dostat
  • Kategorie: Neoznačujte všechny kategorie - určitě nerozumíte všemu a inzerent si raději vybere copywritera, který bude mít reálně označené kategorie a bude šance, že jim rozumí
  • Reference: Pokud můžete, uveďte odkazy na články, které jste psali klientům
Je zakázáno v popisu uvádět své kontaktní údaje
Inzerent zaplatí částku, která je uvedena na Copywriting.cz. Z uskutečněných zakázek si účtujeme 30% provizi = copywriter obdrží 70 % z částky, kterou zaplatí inzerent.
Získáváte odměnu z každého realizovaného obchodu, který provede inzerent nebo copywriter, kterého jste na Copywriting.cz přivedli. Na speciální stránce jsme připravili kompletní popis affiliate programu.
  • Provize 5 % z dokončených objednávek inzerenta.
  • Provize 5 % z napsaných textů copywritera.
  • Provize se sčítají = pokud pod váš účet patří copywriter i inzerent, kteří spolu následně uzavřou spolupráci, pak ze jejich obchodu získáte provizi 10 %.
Platnost cookie máme nadstandardních 10 let. Cookie slouží pro správné počítání registrací do systému. Jakmile se někdo na Copywriting.cz zaregistruje, máte z něho provizi už navždy (pak na cookie už vůbec nezáleží).
Provize vyplácíme již od 1000 Kč.
Pro výplaty z provizního systému platí stejné podmínky jako pro výplaty kreditu copywritera.