[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4557: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE
Textová reklama a copywriting na míru | Copywriting.cz

Nápověda

Účelem projektu Copywriting.cz je spojovat zájemce o jakékoliv texty (články do magazínů, obchodní texty, newsletter, popisky...) s copywritery.
Copywriter se zabývá vytvářením textů. Šířeji jej definuje například česká Wikipedie. Každý copywriter se specializuje na jiná témata. Systém Copywriting.cz umožňuje vybírat si copywritera přímo podle zaměření na téma (bydlení, cestování, finance, atp.) nebo na typ textu (PR články, obchodní texty, překlady, právní služby atp.). Sám copywriter si může na Copywriting.cz vydělávat vytvářením textů, a to několika způsoby:

  • Prodává již hotové texty.
  • Odpovídá na veřejnou poptávku po textech.
  • Přijímá nabídky od konkrétních inzerentů.
Jednotlivé metody konkrétně popisujeme v dalších částech nápovědy (viz levý sloupec). Další možností aktivity copywritera na Copywriting.cz je také guest blogging, který ovšem není odměňován finančně, ale popularitou autora textu nebo zpětnými odkazy - viz nápověda u guest bloggingu.
Inzerent je zájemce o text. Inzerent může text získat celkem pěti způsoby:

  • Koupí hotový text
  • Poptá konkrétní text veřejně
  • Osloví konkrétního copywritera s nabídkou
  • Osloví web s možností publikace PR článku
  • Využije možnost guest bloggingu
Jednotlivé metody konkrétně popisujeme v dalších částech nápovědy (viz levý sloupec).
Prakticky okamžitě. Nejprve se zaregistrujte, vyplňte fakturační údaje a údaje o vás (copywriterovi). Nyní počkáte, až bude profil copywritera schválen administrátorem. Po schválení již můžete využívat všechny možnosti výdělku, které Copywriting.cz nabízí.
Ano, můžete. Služba počítá i s nepodnikateli a v případě výplaty vám bude zaslána dle vašeho výběru, buď dohoda o provedení práce nebo smlouva o dílo.
Registrace je pro všechny uživatele zdarma. Zároveň využívání veškerých služeb systému je také zdarma. Neplatíte žádné měsíční poplatky. Pro nákup článku nebo zadávání závazných objednávek musíte mít dostatek kreditu na přednabitém účtu. Veškeré nákupy se poté odečítají právě z vašeho kreditu. Zadání poptávky je zdarma, kredit je potřeba až při přidělení poptávky copywriterovi.
V případě, že se inzerent dohodne s copywriterem na zakázce, obdržíme 30% provizi. U prodávaných článků navyšujeme cenu prodávaného textu o 30 % = provizi máme cca 23 %. Copywriter dostane celou částku, za kterou chce článek prodat a inzerent zaplatí o 30 % větší částku. Získané prostředky se poté snažíme znovu investovat do vývoje a údržby systému.
V uvedeném období může (ale nemusí) být omezena funkčnost uživatelské podpory. Konkrétně mohou být omezeny tyto věci:
  • vyplácení kreditu ze systému
  • odpovídání na dotazy, které nám zašlete na podporu
  • schvalování textů, které inzerenti neschválili do 3 dnů
  • schvalování hotových článků k prodeji
Nic se neztratí, vše bude dodatečně vyřízeno po skončení tohoto období.
Pro nákup nebo poptávku článku potřebujete mít na svém účtu přednabito dostatek financí. Účet lze nabít 2 způsoby:
  • Bankovním převodem
  • Platbou přes Paypal

Údaje pro odeslání platby naleznete ve svém účtu. Každý uživatel má unikátní variabilní symbol, podle kterého rozeznáváme příchozí platby.
Minimální částka pro vklad je 500 Kč vč. DPH.
Cenu, na kterou vás zakázka vyjde, naleznete ve stejném řádku copywritera, kterého chcete vybrat. Jděte na Můj účet -> Stav účtu a všimněte si boxu „Navýšení kreditu”. Zde zadejte částku, která tam je uvedena, automaticky se vám přičtou poplatky spojené s platbou a DPH. Vystavená proforma faktura je poté už navýšena o zmiňované poplatky. Po proplacení se na vašem účtu objeví stejné množství peněz, jaké jste zadali do boxu.
Celý problém spočívá v dani z přidané hodnoty (DPH). Zatímco vy si dobíjíte částku s DPH, tak částka v administraci je už bez DPH. Veškeré nastavování cen na Copywriting.cz také probíhá v částkách bez DPH. Jako plátce DPH se vám vrátí rozdíl cen (tj. DPH). Problém je u neplátců DPH a nepodnikatelů, kde DPH propadá státu.
Poplatek PayPalu - PayPal si účtuje poplatek ve výši 3,4 % + 10 Kč z odeslané částky.
Při volbě dobití PayPalem je nutné počítat s tím, že částka bude o tento poplatek snížena a dále, že bude od ní odečteno DPH.
O výplatu požádáte prostřednictvím menu Můj účet -> Stav účtu, zde si povšimněte šedý box „Vyplacení kreditu”. Formulář se přizpůsobuje vašim fakturačním údajům. Pokud podnikáte, pak zadáte částku a my vám pošleme e-mail s instrukcemi, jak tuto fakturu vytvořit. Pokud nemáte živnostenské oprávnění (tj. nepodnikáte), pak po vás budeme požadovat datum narození nebo RČ, abychom mohli vystavit smlouvu o dílo nebo dohodu o provedení práce.
O výplatu můžete požádat, jakmile je na vašem účtu alespoň 300 Kč.
Vyplácení kreditu provádíme minimálně 1x týdně. Nejčastěji v pondělí, ale nemusí to být pravidlem. Vždy se řídíme aktuálním stavem žádostí a vyplácíme častěji, když jich je více.
V položce Blokováno je vždy částka, která je spojená s konkrétní, právě probíhající zakázkou mezi vámi a copywriterem nebo mezi vámi a inzerentem. Částka zůstane zablokovaná tak dlouho, dokud nedojde k úspěšnému dokončení konkrétní spolupráce, respektive dokončení konkrétního článku (v tom případě dojde copywriterovi), či naopak zamítnutí transakce (v tom případě se vrátí inzerentovi).
Pokud jste při bankovním převodu zapomněli vyplnit variabilní symbol, kontaktujte naši podporu systému. Manuálně platbu dohledáme a připočteme.
Ano, lze. Chápeme, že ne každý má živnostenské oprávnění, proto umožňujeme vyplácení peněz i lidem, kteří jej nemají. Dokonce nabízíme 2 způsoby jak si nechat vyplatit peníze!
  • 1) Na smlouvu o dílo
  • Bere se jako „nahodilý příjem”, můžete si tak vydělat až 30 000 Kč/rok. S výplatou není spojeno žádné papírování, peníze vám po požádání odešleme na váš účet (100 % z částky).

  • 2) Na dohodu o provedení práce
  • Pokud potřebujete doklad o výplatě (například pro úřady), tak je tato možnost pro vás tou správnou. Po žádosti o výplatu vám zašleme dohodu o provedení práce, tu nám pošlete podepsanou (buď její výtisk poštou nebo elektronicky) a my vám vyplatíme už zdaněnou částku (85%).

V systému rozdělujeme weby na 2 skupiny - doporučené a obyčejné. Mezi těmito dvěmi skupinami je rozdíl v nárocích, které ten web musí splňovat. Níže jsou uvedené požadavky:
Facebook stránky musí splňovat pravidla Facebooku
Twitter účty musí splňovat pravidla Twitteru

Vyjma této podmínky nesmí být účty v rozporu se zákony ČR.
Pro nákup článku musíte mít přednabitý účet financemi (nelze si koupit článek, pokud na něj nemáte dostatek financí). Samotný nákup hotových článků probíhá na stránce sekce Copywriting -> Koupit hotové texty, na které jsou k dispozici veškeré články. Pokud se vám libovolný článek líbí, kliknete na "Koupit článek" (tlačítko je u každého článku). Po potvrzení je článek váš a můžete jej ihned využít. Článek pak už nekoupí nikdo jiný, protože ostatním inzerentům zmizí z nabídky.

Všechny nakoupené články najdete na stránce Koupené články (nahoře vyberte sekci „Copywriting” a vlevo v menu „Koupit hotové texty”).
Hotový článek můžete vložit k prodeji v sekci Copywriting > Prodat článek. Kliknete na tlačítko Prodat článek a postupně vyplníte:

  • Název článku.
  • Text článku.
  • Cenu, za kterou jej nabízíte k prodeji (inzerentovi se zobrazí cena navýšená o naši provizi).
  • Kategorii, do které lze článek zařadit.
Článek se po vložení odešle provozovateli ke kontrole, zda je unikátní (není už publikován jinde).
Počet vložených článků na prodej není nijak omezen.
Veškeré texty prodávané na Copywriting.cz musí být unikátní a nesmí být již publikovány na jiných internetových stránkách. Zároveň musíte být autory textů nebo mít autorská práva k prodeji vkládaného textu.

Jako duplicitní články jsou brány i takové texty, které se jen minimálně upraví a vloží k dalšímu prodeji.

Samozřejmě veškeré prodávané texty nesmí porušovat zákony ČR.
Pokud se vám článek líbí, ale nemáte aktuálně dostatek financí k nákupu nebo ještě nejste rozhodnuti o nákupu, můžete si článek uložit a později se k němu kdykoliv vrátit přes sekci Copywriting -> Koupit hotové texty > Sledované články.
Ano. Autor článku obdrží zaplacenou částku sníženou o naši provizi. Cena uvedená u článku je pro vás konečná.
Pro zadání poptávky nemusíte mít účet přednabitý financemi. Lze ji založit a kredit si dobít až po tom, co budete chtít vybrat některého z přihlášených copywriterů. Novou poptávku zadáte stejně ve všech sekcích, takže nahoře vyberte Reklamní prostor / Copywriting / Guestblogging > Moje poptávky > Přidat poptávku, kde vyplníte následující údaje:

  • Název poptávky vystihující její obsah.
  • Podrobnější popis poptávky.
  • Cenu, kterou za text nabízíte (copywriterovi se zobrazí cena snížená o naši provizi).
  • Kategorii, do které lze poptávku zařadit.
  • Ideální délku textu.
  • Jazyk textu.
  • Lhůtu, do kdy bude nabídka aktivní a copywriteři na ni budou moci odpovědět (případně využít možnosti Neomezovat časově).
  • Počet dnů, který bude mít copywriter na vytvoření textu.
Čím lépe poptávku popíšete, tím větší bude šance, že na ni odpoví vhodný copywriter.

Poptávka se hned po zadání zobrazí všem copywriterům, kteří vám tak mohou začít posílat nabídky.
Systém při založení hromadné poptávky funguje následovně:
  • Založíte si hromadnou poptávku
  • Vyberete si z přihlášených copywriterů (můžete vybrat klidně jednoho nebo více copywriterů)
  • Vybraným copywriterům zadáte zakázku (tlačítko Přijmout) a copywriter začne pracovat
  • Copywriter odevzdá text
  • Vy jej schválíte, nebo necháte přepsat (musí být pádný důvod: nelze zakázku zadat x copywriterům a zaplatit jen jednomu)
  • Pokud copywriter nedodá do 3 dnů revizi, můžete nabídku zrušit (nebo pokud nebudete spokojeni s revizí, tak odeslat text do arbitráže)
Po odeslání poptávky vám začnou chodit nabídky od jednotlivých copywriterů.

Musíte si nejdříve zvolit copywritera, od kterého chcete daný text obdržet. Při zadávání poptávky vyplňujete i datum, do kterého daný text potřebujete. Copywriteři jej musí respektovat a do zvoleného data text dodat. Pokud tuhle podmínku nedodrží, pak se to odrazí v jejich profilu pod položkou Spolehlivost.
Copywriting.cz má implementovanou funkci, která se stará o automatické schválení odevzdaných textů. Pokud tedy inzerent neschválí ani nenechá přepsat odevzdaný text (neprovede žádnou akci), je tento text automaticky po 3 dnech schválen a proplacen.
Jakmile se dohodnete s inzerentem na spolupráci, pak se dohodnutá částka za text zablokuje na jeho účtu - nebude s ní moci nijak operovat až do momentu, kdy článek úspěšné odevzdáte, nebo vaši spolupráci z jakéhokoliv důvodu nepřerušíte. Pokud současně nebude mít na účtu dostatek prostředků, pak nebude moci potvrdit spolupráci. V tom případě si musí peníze na účtu dobít.
Jakmile odevzdáte text, inzerent má 3 dny na rozhodnutí (schválení/zamítnutí), pokud jej neučiní, pak je text automaticky schválen a proplacen.
Nejrychlejší metoda jak získat texty v České republice – zadavatel poptává texty, na jeho poptávku mohou reagovat copywriteři na principu „rychlejší vítězí“. Copywriter, který jako první přijme poptávku a splňuje povinná kritéria (spolehlivost minimálně 80 % a hodnocení 4/5 a výše), má přesně 3 hodiny na odevzdání textu. Po odevzdání může zadavatel požádat o úpravu textů, případně jejich dopracování. Copywriter má na korekturu 24 hodin. Pokud jsou články v pořádku, poptávající je schválí a z jeho zablokovaného kreditu je smluvená částka připsána na účet copywritera.

Pozor!
Pokud copywriter neodevzdá zakázku včas, tedy do 3 hodin od jejího přijmutí, za svou práci nebude finančně honorován a zhorší se mu hodnocení spolehlivosti. Více se o rychlých poptávkách dočtete ve článku: http://blog.seolinhart.cz/sok-rychla-poptavka/
Konkrétního copywritera oslovte v případě, že vás zaujala jeho práce nebo na něj máte pozitivní reference již z minulosti, a víte, že je pro daný úkol vhodným kandidátem. Učiníte tak v sekci Copywriting > Přehled copywriterů, kde najdete seznam všech copywriterů, které můžete cíleně oslovit s nabídkou. Stačí si otevřít profil copywritera, kliknout na tlačítko "Objednat text" a vyplnit formulář.
Konkrétnější informace o jednotlivých copywriterech najdete v jejich profilech.

Pokud jsou kompletně vyplněné, pak v nich zjistíte jakými tématy se zabývají, jaké typy textů píšou nebo jakou si určili cenu za 1 NS. Důležité je pak samozřejmě i Hodnocení (tedy to, jak spolupráci s konkrétním copywriterem ohodnotili ostatní inzerenti) a Spolehlivost (tedy to, jak byl konkrétní copywriter schopný plnit zadané termíny).
Každý copywriter má uvedenou minimální cenu za 1 NS. Můžete mu samozřejmě za napsání nabídnout i více - copywriter tento příplatek ocení, ale není to podmínkou.
Snažte se vyplnit co nejvíce informací. Zvlášť záležet si dejte na popisku, který vás nejvíce odliší od ostatních copywriterů. Níže uvádíme pár tipů, kterými se můžete inspirovat při tvorbě popisku:
  • Info: Pište jen pravdivé věci, nevymýšlejte si zkušenosti
  • Info: Dávejte si pozor na gramatiku a pravopis, např. mezery před tečkami a čárkami jsou důvodem pro zamítnutí profilu
  • Fotka: Nahrajte si fotku, případně aspoň obrázek. Pomůže vám to v odlišení se od ostatních copywriterů
  • Cena: Pokud tápete při cenotvorbě, tak si zkuste napsat nějaký článek a změřte, kolik času vám zabral. Pak si vypočítejte cenu podle hodinovky, na kterou byste se chtěli dostat
  • Kategorie: Neoznačujte všechny kategorie - určitě nerozumíte všemu a inzerent si raději vybere copywritera, který bude mít reálně označené kategorie a bude šance, že jim rozumí
  • Reference: Pokud můžete, uveďte odkazy na články, které jste psali klientům
Je zakázáno v popisu uvádět své kontaktní údaje
Inzerent zaplatí částku, která je uvedena na Copywriting.cz. Z uskutečněných zakázek si účtujeme 30% provizi = copywriter obdrží 70 % z částky, kterou zaplatí inzerent.
Podčlánková inzerce je jednou z nových forem prodeje reklamy na webech. Principem je nabízet inzerentům prostor pod tematickými články na vašem webu, kde mohou publikovat krátká reklamní sdělení. Je nutná instalace pluginu „Podčlánková inzerce”, který si můžete zdarma stáhnout přímo ve své administraci. Instaluje se jednoduše přidáním přes WordPress.
Prvním krokem je nutnost vlastnit web na redakční platformě - Wordpress.
Pokud jej máte, pak nainstalujte modul - „Podčlánková inzerce”. Po úspěšném nainstalování pokračujte v menu tohoto systému na Reklamní prostor -> Nabízím reklamu -> Moje weby -> vyberte web -> Nastavení podčlánkové inzerce, zde vás už sám systém navede.
Pokud byste měli s čímkoliv problém, kontaktujte nás na uživatelské podpoře.
Náš plugin využívá specifickou techniku k automatickému vložení do šablony, kdy si bere příspěvek a vkládá ho jako jeho součást. Pokud dochází ke kolizím, zkuste vložit kód pluginu do šablony ručně. To by mělo pomoci, pokud i ostatní pluginy nějak pracují se článkem.
Plugin funguje na drtivé většině webhostingů. Jednu dobu byl problém s podporou freehostingu Endora, který do každého souboru automaticky umisťoval reklamu. Problém se nám ale podařilo vyřešit a v současné době nevíme o hostingu, kde by plugin nefungoval.
Připravili jsme pro vás obsáhlého průvodce s obrázky krok po kroku. Stáhnout paypal.docx [3,17 MB]
Guestblogging je specifická forma spolupráce mezi copywriterem a inzerentem.

Copywriter vloží na Copywriting.cz článek přes sekci Guestblogging (nahoře v menu) > Mám článek > Přidat článek. Inzerenti prochází vložené články v sekci Guestblogging > (Přehled článků) a pokud se jim nějaký líbí, tak mohou copywriterovi poslat nabídku, že zveřejní článek na svém webu. Copywriter si vybere z došlých nabídek a umožní jednomu webu publikovat článek. Zásadním rozdílem mezi guestbloggingem a klasickým nákupem / prodejem článků je to, že za články v rámci guestbloggingu se nevyplácí finanční odměna, ale místo toho musí inzerent splnit podmínky dané autorem textu (uvedení autora/ponechání odkazů nebo jiné).
Těch důvodů může být hned několik. Guestblogging je například výborný způsob pro začínajícího copywritera jak získat reference. Jako copywriter si napíšete podmínky, při kterých se může článek použít. Většinou do textu umístíte odkazy a tím si uděláte reklamu. V podmínkách u článku je poté uvedeno, že odkazy musí zůstat zachovány. Zároveň lze do podmínek napsat, že web, kde by měl článek být, musí mít určitou minimální návštěvnost, musí se věnovat danému tématu atp. Copywriter tak získá článek s reklamou z navštěvovaného webu zdarma. Copywriter může guestblogging využít skrze sekci Guestblogging > Mám článek > Přidat článek.
Stručně řečeno - získáte text zadarmo. Zároveň ale musíte splňovat podmínky, které si autor textu určí (tedy již zmíněná tematika webu, jeho návštěvnost nebo podoba, zachování linků v textu atd.). Články můžete prohlížet v sekci Guestblogging > Přehled článků.
Nemusí. Copywriter si prohlédne web inzerenta a i když splňuje všechny podmínky, které zadal ke článku, tak publikování článku nemusí povolit (např. když se mu web nelíbí).
Získáváte odměnu z každého realizovaného obchodu, který provede inzerent nebo copywriter, kterého jste na Copywriting.cz přivedli. Na speciální stránce jsme připravili kompletní popis affiliate programu.
  • Provize 5 % z dokončených objednávek inzerenta.
  • Provize 5 % z napsaných textů copywritera.
  • Provize se sčítají = pokud pod váš účet patří copywriter i inzerent, kteří spolu následně uzavřou spolupráci, pak ze jejich obchodu získáte provizi 10 %.
Platnost cookie máme nadstandardních 10 let. Cookie slouží pro správné počítání registrací do systému. Jakmile se někdo na Copywriting.cz zaregistruje, máte z něho provizi už navždy (pak na cookie už vůbec nezáleží).
Provize vyplácíme již od 300 Kč.
Pro výplaty z provizního systému platí stejné podmínky jako pro výplaty kreditu copywritera.