MENU

Letošní novinky na Copywriting.cz Nové funkce   15. 07. 2016

Od posledního článku uplynul už více než rok a kdo nesleduje náš Twitter účet @kopywriting, mohl by si myslet, že systém žije svým vlastním životem. Není tomu tak, v uplynulých měsících jsme na systému pracovali usilovněji než kdy dříve. Pojďme si proto představit letošní změny:

Zjednodušení rozhraní

Prošli jsme průběh od registrace po začátky v systému a snažili se jednotlivé kroky co nejvíce zjednodušit. Nejasné věci jsme se snažili vysvětlit a těm obsáhlejším přidali nápovědu, která se zobrazí po najetí na ně. Dále jsme upravili:

  • URL adresy (z inzerent.php?mode=poptavky&id=123&ppp=1 je nově reklamni-prostor/moje-poptavky/123), snáže tak poznáte co je na odkazu na který klikáte
  • notifikační centrum - nově se načítá jen, když je skutečně potřeba a dále je také výrazně jednodušší
  • zobrazení systému na mobilech - zde jsme měli celkem velké mezery, ale postupně se nám podařilo udělat systém použitelnějším i na menších obrazovkách
  • redesign nabídek a poptávek - přidali jsme kroky pro snažší orientaci v zakázkách, snáze tak vidíte, ve kterém kroku se nacházíte a které ještě zbývají

Zrychlení systému

Služba nám postupně v průběhu fungování nabobtnala až to začalo být místy obtěžující. Vždyť na každé načtení stránky bylo nutné stáhnutí 2.9 MB dat. To už dokáže slušně spotřebovávat data, například na telefonu. Postupnou optimalizací jsme dosáhli výsledku 1.2 MB. K tomu přidejte běh přes HTTPv2 a ze šneka máte supersport.

Kontrola funkčnosti webů

V únoru letošního roku jsem do systému přidal kontrolu dostupnosti webů. Jde v podstatě o skript, který každý den ráno kontroluje, zda jsou všechny weby v našem systému dostupné. Pokud u některého webu zjistí, že je nedostupný, tak si jej označí a zkontroluje jej odpoledne znovu. Pokud i při této kontrole je web nedostupný, tak odešle majiteli webu e-mail s informací o nedostupnosti webu a nápravě do 3 dnů. Pokud v této době nedojde k nápravě (nebo nás majitel webu nekontaktuje), tak mi přijde e-mailem upozornění a web ručně zkontroluji a pokud je nedostupný, tak smažu.

Způsob hodnocení

Tohle je novinka čerstvá pár hodin. Změnili jsme způsob hodnocení - roletka se stupnicí od 1-5 a nepovinným textovým polem bylo nedostačující a hodně subjektivní. Konkrétně někteří z inzerentů hodnotili přísně, jiní zase mírně a nešlo poznat, zda snížené hodnocení je třeba kvůli chybějící čárce nebo ne. Nový způsob by do tohoto vnáší více objektivnosti. Z roletky se staly hvězdičky a nehodnotí se celek, ale dílčí části - Spokojenost, Pravopis a Komunikace. Z těch se pak vypočítá celkové hodnocení.

Další novinky

Protože vypisovat vše by bylo na dlouho, přinášíme už novinky v bodech

  • HTTPS - laicky řečeno - na copywriting.cz se můžete cítit zase o něco bezpečněji
  • jednou denně zasíláme souhrn nepřečtených zpráv v diskuzích u zakázek
  • zkrátili jsme délku poptávek z 30 na 5 dnů - udělali jsme si analýzu a zjistili, že většina inzerentů vybere copywritera právě do této doby
  • můžete si zvolit, zda chcete vidět v menu položky i pro inzerenta nebo jen copywritera, případně pro oba
  • přeložili jsme část služby (zatím jen pro nepřihlášené) do slovenštiny, na zbytku usilovně pracujeme
  • možnost stáhnout zakoupené články nebo objednané texty zvlášť v souboru (na výběr s HTML značkami/bez nich)
  • možnost na dva kliky nahrát data z vaší předešlé poptávky - dobré, pokud chcete založit podobnou poptávku, jakou už jste založili
  • Google Pagerank jsme nahradili MOZ Domain Authority
  • zapracovali jsme na Podčlánkové inzerci
  • ... a k tomu všemu přičtěte stovky úprav a drobných oprav

A plány do budoucna?

Nespíme na vavřínech, stále sledujeme co vás trápí a snažíme se vám pohyb v systému zjednodušit. Brzy chcete dokončit překlad služby do slovenštiny a zpřístupnit platby kartou. Dále podčlánková inzerce nebude tak fixovaná na copywriting.cz a získá více volnosti, vlastní web a možnost nákupu bez registrace.